Openoffice sa počas pandémie zmenil na homeoffice. Čo to znamená pre komerčné nehnuteľnosti?
26. 11. 2020

Openoffice sa počas pandémie zmenil na homeoffice. Čo to znamená pre komerčné nehnuteľnosti?

Hoci začiatkom roka investície do co-workingových priestorov a kancelárií stúpli a v prvej polovici roka bol medziročný nárast až o 46%, súčasná situácia investorom nenahráva. V mnohých firmách sa zistilo, že zamestnanci môžu a dokážu pracovať z domu, niektorí dokonca efektívnejšie ako v práci. Zamestnávatelia taktiež zistili, že tým, že sú zamestnanci doma, majú niečo ušetrené, nakoľko energie, paušálne výdavky sú nižšie a zamestnanecké benefity ako pitný režim či občerstvenie platiť nemusia vôbec.

 

Práve vďaka súčasnému trendu práce z domu je predpoklad, že nájomcovia v komerčných nehnuteľnostiach budú redukovať priestory, prípadne vytvárať kancelárie na rôznych miestach po celom Slovensku. Kancelárie sú teda prázdne a je pravdepodobné, že hoci doposiaľ boli pre investorov veľkým lákadlom, práve pre pandémiu tomu tak už byť nemusí.

 

Trh s kancelárskymi a co-workingovými priestormi stále existuje, no firmy a najmä developeri sa musia neustále prispôsobovať meniacim sa okolnostiam a protipandemickým opatreniam. Spôsob práce z domu, ktorý bol ešte pred pár mesiacmi pre mnohé firmy nepredstaviteľný, je dnes realitou. Táto zmena výrazne zasiahla do života mnohých firiem a preto je uvažovanie o klesaní nájmov na mieste.

 

Investori sa však nevzdávajú nádeje a veria, že súčasná situácia zmení trh s komerčnými nehnuteľnosťami k lepšiemu. Očakávajú, že sa bude klásť dôraz na kvalitu služieb pre nájomcov a ekologickejšie budovy. Niektorí zas vidia budúcnosť kancelárskeho života v nedohľadne, nakoľko v súčasnosti stále mnohé firmy preferujú pre svojich zamestnancov homeoffice.

 

Ako sa situácia bude vyvíjať momentálne nedokážeme predpovedať, no je veľká pravdepodobnosť, že s príchodom vakcíny a následnému očkovaniu sa svet postupne začne dostávať do normálnejšieho stavu. Či však firmy nechajú svojich zamestnancov pracovať z domu aj naďalej, alebo sa vrátia späť do kancelárií, je otázne.

Michal Mrázek
Autor: Michal Mrázek

Od roku 2018 som aktívny v realitnom sektore a moje predchádzajúce pracovné skúsenosti sú spojené s úctou a profesionálnym prístupom ku klientom.

Môj záujem a vášeň pre prácu realitného makléra sú evidentné v každej mojej aktivite, pričom sa snažím poskytovať služby na najvyššej úrovni. Využívam moderné metódy, ako sú video prehliadky, profesionálne fotografie, a vytváram prostredie prostredníctvom Home Stagingu. Všetko to s jednoznačným cieľom - dosiahnuť predaj vašej nehnuteľnosti za najlepšie možné podmienky, zabezpečujúc vašu plnú spokojnosť.

Vznik týchto stránok má za účel prezentovať, že aj keď sa dvaja makléri venujú rovnakým úlohám, rozdiely medzi nimi môžu byť výrazné. Oboznámte sa prosím s mojimi radami a článkami, ktoré vám môžu pomôcť pri rozhodovaní o predaji nehnuteľnosti a vybrať si správnu cestu.

Je známe, že za každým predajom nehnuteľnosti sa skrýva ľudský príbeh. Toto je dôvod, prečo považujem za dôležité nevnímať tento krok len ako obchodnú transakciu, ale ako životný krok pre každého zúčastneného - predávajúceho i makléra. Moje úsilie spočíva nielen v dosiahnutí optimálneho výsledku, ale aj v zabezpečení, aby celý proces bol pre všetkých strán pozitívnym a uspokojivým zážitkom.

Môj záväzok spočíva v poskytovaní kvalitných služieb a v dosahovaní spokojnosti klientov. Referencie spokojných klientov sú pre mňa dôkazom toho, že moja práca prináša výsledky. Ďakujem vám za váš čas a ak máte ďalšie otázky alebo záujem, neváhajte ma kontaktovať. Rád by som sa s vami stretol pri káve a prebral vaše potreby a očakávania.

Používame cookies na optimalizáciu našich webových stránok a našich služieb. Ďalšie informácie o cookies nájdete tu.

Nastavenie